Blog 13 ´1 juni – 15 juni’

17 juni 2019 - Worcester, Zuid-Afrika

De afgelopen 2 weken mocht ik meelopen met de lectures van de Troubadour DTS. Dit is een DTS die zich focust op performance en art. Het was een nieuwe groep mensen voor mij, maar door de open sfeer kon ik makkelijk meekomen. In de afgelopen 3 maanden hadden ze hard gestudeerd voor de show, super professioneel met dans en drama, en die mochten ze 3 keer opvoeren. Het stuk gaat over een prinses die verschillende personages in de trein tegenkomt en naar hun verhalen luistert. Elk karakter is opzoek naar zijn identiteit en op het einde vindt de prinses Jezus die haar identiteit geeft als prinses. Het leek mij leuk om ook iets bij te dragen bij de show als nieuw lid van de groep, dus werd ik bij de lichten gezet. Haha, zo leer je nog iets nieuws! Het was een grotere verantwoordelijkheid dan ik dacht, want als ik iets verknal ziet iedereen het. Gelukkig kreeg ik wat hulp van de director, die duidelijk aangaf wat ze wilde. Donderdag was de bigshow in een soort schouwburg en het was echt een prachtige show! Let bij het bekijken van de foto’s ook op de lichten 😉.

De allerlaatste week van dit avontuur in Zuid-Afrika (2018/2019) is aangebroken. Vandaag kwamen de laatste mensen van ons team terug en nu is ons CDTS team weer compleet. Het is gaaf om alle verhalen van iedereen te horen van de ervaringen over de hele wereld. Deze week proberen we alle ervaringen een beetje te processen en ons voor te bereiden om weer terug te gaan naar huis. Het is bizar om te beseffen hoe snel te tijd is gegaan en tegelijk zijn er weer zoveel dingen gebeurt en mocht ik zoveel nieuwe mensen uit verschillende landen ontmoeten. Ik voel me dankbaar dat ik de DTS mocht doen en daarin de kans kreeg om meer over God, mezelf en andere mensen te ontdekken. God is zo groot en goed en zijn liefde is zo diep! Hij is werkzaam om met zijn licht het duister te verdrijven en om met zijn liefde mensen te verzoenen. Ik hoef me alleen maar beschikbaar te stellen en te bewust te worden hoe God werkt en persoonlijk betrokken met mijn leven is. Hij vult mijn leegheid met zijn liefde om te leven in volheid. Hij heeft een plan voor iedereen en is niet bang voor onze zwakheden. Hij wil met ons samenwerken in Zijn koninkrijk.

Bedankt voor het medeleven vanuit Nederland en ik hoop jullie over een weekje te kunnen knuffelen 😊

1. Jeannette:
    20 juni 2019
    Mooi om te lezen Salomé...
    Een goede en veilige reis naar huis en tot gauw!
  2. Hanna Bouman:
    20 juni 2019
    Een mooi stukje! Succes daar met afscheid nemen en tot snel!!