Blog 3 ‘11 Februari – 17 Februari’

17 februari 2019 - Worcester, Zuid-Afrika

Terwijl ik deze blog schrijf zit ik op mijn kamer en is het buiten 36 graden. De zweetdruppels staan op mijn voorhoofd. In mijn vrije tijd lig ik dan ook meestal in het zwembad :). In de avonden (als het een beetje is afgekoeld) spelen we met een groep beachvolleybal. Ik geniet er echt van om onder de sterrenhemel in mijn korte broek te volleyballen. Gisteren hebben we van 19:30-22:30 gespeeld. Heerlijk!

Deze week hadden we een interessante spreker/rapper. Want de manier hoe hij sprak leek net alsof hij aan het rappen was. Hij thema ging over ‘genade en rechtvaardigheid’. Als ik eerlijk ben vind het lastig te zeggen wat de kern van zijn boodschap was. Wat ik er voor mezelf heb uitgehaald is dat Jezus in onze realiteit en gebrokenheid is gekomen om ‘healing justice’ te geven. En dat Jezus vraagt om ons kruis op ons te nemen en mensen lief te hebben wat het ook kost (Love is a transgression).

Afgelopen week moesten we ook een boekpresentatie geven over een norm/ waarde wat je uit het boek haalde. Ik deed over de waarde: Dat God wilt dat we ten volle mens zijn, dat hij vraagt om onze talenten te gebruiken. Door als groep samen te werken en elkaar aan te vullen weerspiegelen we God’s beeld. Ik liet de groep een werkvorm doen, waarin ze moesten samenwerken om zo naar de overkant te komen. Het was mooi om te zien wat voor talenten ze bij elkaar zagen en daarin elkaar aanvulden.

Een ander leuk iets was dat ik deze week voor het eerst weer naar het Nehemiahproject ging helpen bij de ECO-girls. Terwijl we met de auto aankwamen zag ik de meiden al verbaasd kijken, ze kwamen naar de auto gerend en deden verlegen de deur open. Ik kreeg een paar knuffels van de meiden. Super schattig. Even later kwamen de oudere meiden aan. Ze kwamen al rennend en schreeuwend op mij af en vlogen me om de hals. Lieverdjes <3 We hadden geen stroom, dus ik heb de zang met mijn ukelele begeleid. Het was wel gek om er zo zonder Sara te zijn. De meiden miste Sara ook. Na het zingen vertelde Christine het Bijbelverhaal en hebben we lekker spelletjes met elkaar gedaan.  Het voelde weer als vertrouwd om er te zijn ;).

1. Robert Bakker:
    19 februari 2019
    Ik ben weer bijgelezen, leuke spontane verhalen :-) Goed om te zien hoe je de kern uit de lessen probeert te halen. Heel veel zegen op je studie!