Blog 6 ’4 Maart – 10 Maart’

12 maart 2019 - Ceres, Zuid-Afrika

Afgelopen week was er een stafconferentie waar wij als DTS mee mochten draaien. De conferentie ging over pionieren. Het was voor mij goed om weer stil gezet te worden hoe we als generaties mogen samenwerken en mogen bouwen op het fundament van de vorige generatie. We hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden. Tijdens de week mocht iedereen op een puzzelstukje schrijven wat zijn/haar passie is en dit deelde we om de beurt met elkaar. Ik deelde dat mijn passie ´to empower´ is, om kinderen om te bouwen en hun waarde te laten inzien. Dat is mijn deel in het grote plaatje van de puzzel. Door alle verschillende passies te horen werd ik enthousiast gemaakt hoe God op zo veel verschillende manieren door mensen heen werkt en hoe we elkaar daarin aanvullen. Echt tof!

Afgelopen weekend mocht ik op kamp met de jongste meiden van het Nehemiaproject. We gingen met 12 meiden van de leeftijd van 7-11 jaar, het gezin van Wilfred en Christine, Loren (DTS-student) en ik. Het was voor de meeste meiden de eerste keer dat ze op kamp gingen. Ik vond het tof om te zien dat veel ouders hun kinderen gingen uitzwaaien, dit is namelijk niet gebruikelijk. Toen we aankwamen gingen Loren en ik met de meiden naar het zwembad. De meiden wisten niet wat ze zagen en werden helemaal enthousiast. Een glijbaan, het warme binnenbad, allemaal dingen die ze nog nooit hadden gezien en ervaren. Mijn hart smolt helemaal hoe ze zo konden genieten. Één van de meisjes had geen zwemkleren mee, dus ging in haar gewone kleren. Alleen toen ik keek zag ik dat ze ook met haar sokken in het water ging. Ik moest er van binnen wel een beetje om lachen. Wat een schatje!

Het thema van het kamp was; koningskind, waarin ze de boodschap mee kregen dat ze een kinderen van God zijn en dat Hij van hen houdt. Met een kroon op hun hoofd en nagellak op hun vingers zagen ze er echt uit als prinsesjes. Op het einde van het kamp brachten we ze weer terug naar Roodewal. We moesten ze helaas afzetten in de pijpen stelende regen. Op dat moment besefte ik weer dat ze niet terug gaan warm huis met genoeg eten en die realiteit raakte mijn hart……

‘There is no pit so deep, that God’s love is not deeper still’ Corrie ten Boom

Aankomend weekend ga ik opnieuw mee op kamp met de oudste meiden van het Nehemiaproject. Willen jullie bidden dat het een goed kamp mag worden, met een positieve sfeer en open harten?

1. Philinde:
    12 maart 2019
    Wat leuk om te lezen Salomé. Wat tof dat je zoveel van die meiden houdt en je laat raken!! Liefs