Blog 1 '27 januari - 3 februari'

3 februari 2019 - Worcester, Zuid-Afrika

Hey allemaal,

Wat tof dat je deze blog wilt lezen. Ik zal ca. wekelijks een blog bijhouden en jullie op de hoogte houden van mijn avonturen hier in Zuid- Afrika;).

Ik ben nu precies weer een week in Zuid-Afrika. Het was een week met veel nieuwe indrukken, mensen en hitte (rond de 35 graden). In het begin voelde het heel raar om weer terug te zijn. Ik miste Sara en onze eigen kamer op de base. Tegelijk was het ook heel fijn om veel bekende gezichten te zien en super veel knuffels te krijgen. Dat vind ik echt bijzonder aan deze community; je wordt er helemaal in opgenomen alsof je een deel van de familie bent. Ik voel me gezegend dat ik de kans heb om een DTS hier in Worcester te doen.

Onze DTS-groep bestaat uit 12 studenten, waarvan 6 vrouw en 6 man. Van deze studenten is ook een super leuk, gezellig stel met 4 kinderen (Hun jongste dochtertje heet ook Salomé). Zij was helemaal blij dat ik er was en vroeg of ik in haar vriendenboekje wilde schrijven. Ik zei met een glimlach dat ik dat zeker wilde, voor mij was dat echt even een genietmomentje. Ik slaap nu tijdelijk op een kamer met 2 andere de meiden. Later gaan we met alle meiden op één dorm slapen. De meiden zijn rond de 18 jaar en komen uit Zuid-Afrika. Het zijn leuke meiden, maar ik moet er wel aan wennen dat ze wat jonger zijn. Verder hebben we een leuk stafteam met 8 mensen die de DTS en de outreach organiseren.

De eerste lesweek was gelijk een goede binnenkomer. Het thema was ‘The beautiful gospel’, waarin de spreker zijn interpretatie van het evangelie deelde. Het was een fijne spreker om naar te luisteren. Hij vertelde ons dat we in een wereld leven waarin onze kijk naar God vertroebeld is en hij daagde ons uit om zelf na te gaan wat onze kijk op God is. Dit zette me goed aan het denken en gaf me ook nieuwe inzichten over God. Ik werd stilgezet hoe Hij door de kleine dingen heen kan werken. We zien niet altijd gelijk de uitkomst, maar God kan en wil er een grote uitkomst geven.

Deze week ben ik ook begonnen met de local outreach. Om 7:00 stonden we paraat om naar de bassischool in Worcester te gaan. Ik was al eerder op deze school geweest. Het is een super grote school en iedereen loopt er in uniform. Ik ging samen met Beanke en Simon naar grade 7 (12/ 13 jaar oud) en daar mochten we 45 min. vullen. Doordat ik al wat ervaring heb met het Nehemiaproject vond ik het niet zo spannend. Met mijn ukelele had ik de kinderen gelijk mee en ze zongen de liederen mee die ze kende. We speelde een Bijbelverhaal uit en deden op het einde nog een spelletje met ze. Het leek alsof we er al een hele ochtend op hadden zitten en toen moesten onze lessen nog beginnen ;).

Zaterdagavond hebben we met alle studenten lekker spelletjes gespeeld. Eerst het spel; ‘Codename’ en daarna ‘Ezelen’. De kaarten vlogen over de tafel en we hebben heerlijk met elkaar gelachen. Leuk om elkaar zo beter te leren kennen en lol te hebben;).

Ik kijk terug om een goede week, waarin ik mensen beter heb leren kennen en veel stille tijd mocht hebben. Ik zie uit naar een nieuwe week!

1. Cootje Been-v.d.Vis:
    5 februari 2019
    Super Salomé.
    De eerste week zit erop.
    Heel mooi om weer jouw blog te lezen.