Blog 5 ’25 Februari – 3 Maart’

3 maart 2019 - Worcester, Zuid-Afrika

Hallo allemaal, wat leuk dat je tijd neemt om weer een nieuwe blog te lezen!

Deze week kwam ‘Wilson Goeda’ spreken over ‘verzoening’ en ‘vergeving’. Hij deelde zijn levensverhaal met ons. Het was een indrukwekkend verhaal hoe hij van de straat werd gehaald door zijn tante en een openbaring van God kreeg in de ‘Nederlands Gereformeerde Kerk’. Tijdens zijn verhaal vertelde hij hoe in zijn jeugd er een zaadje van bitterheid en haat ontstond tegen de blanken mensen. Hij kwam tot te ontdekking dat ook hij een racist was en heeft dit beleden tegenover zijn blanke teamgenoten. Het was indrukwekkend om te horen hoe God hem op verschillende manieren gebruikte om verschillende bevolkingsgroepen te verenigen.

Midden in de week gingen we als verschillende landen en bevolkingsgroepen uit elkaar. Soms vergeet ik dat ik bij de Nederlanders hoor, omdat je in zo’n groep een voelt. Het was goed om weer even mijn wortels na te gaan 😉. We moesten 5 positieve en 5 negatieve dingen vertellen over onze cultuur. Zo zijn wij Nederlanders erg gestructureerd en innovatief, maar tegelijk ook direct en disrespectvol. Nadat iedereen de eigenschappen deelden hebben we elk land/bevolkingsgroep gezegend en erkent dat we elkaar allemaal nodig hebben. Het was bijzonder.

Op donderdag was er gelegenheid voor de groep om persoonlijk in gebed te gaan met God. Er waren verschillende ‘stations’. Er was een plek waar je elkaars voeten kon wassen, een plek waar je leugens en waarheden op een spiegel kon opschrijven en er was een ruimte waar je God kon ontmoeten. Tijdens die middag waren er veel gebeden die echt raak binnen kwamen en precies aansluiten waar ik in mijn gedachten mee zat te strugglen. Heel bijzonder om God zo te ervaren.

Afgelopen week hebben we als outreach groep hard geoefend voor een dans die we vandaag hebben opgevoerd in de kerk. Het thema was ‘nations’ en wij representeerde de ‘nations’. (Zie filmpje). Met deze groep ga ik ook op outreach. Voor de mensen die het nog niet wisten, ik ga op outreach naar de Filipijnen en Japan. 2 bizarre en ook 2 bijzondere landen. Willen jullie meebidden dat we als team goed mogen binden en dat er genoeg financieren zullen komen voor iedereen?

Zouden jullie ook willen bidden voor Daniel? Hij is een Engels lerend student en is afgelopen week geopereerd aan een gesprongen blinde darm. Het is een wonder dat hij het heeft overleefd, omdat het al een paar dagen was gesprongen. Het is nog spannend hoe het verder gaat lopen, willen jullie mee bidden voor een voorspoedig herstel?

1. Sara Kastelein:
    5 maart 2019
    Wat gaaf om weer te lezen Saal! Veel zegen en geniet van alles wat je meemaakt! Drukkie ;)