Blog 8 ´25 maart – 31 maart’

31 maart 2019 - Worcester, Zuid-Afrika

Week 8 al weer, wat gaat de tijd toch snel. Afgelopen week hadden we de laatste lesweek met onze hele klas samen. Tania sprak over het thema: de Bijbel. We onderzochten waarom de Bijbel zo‘n bijzonder boek is en wat wij er nu anno 2019 aan hebben. Ik vond het leerzaam om de verschillende verhalen in context te lezen en vanuit daar te kijken wat de timeless truth is voor ons nu. We sloten de week af met ‘positief roddelen’. Elk teamlid kreeg de beurt om zich in de kring om te draaien, waarna de groep positief over die persoon begon te praten. Het duurde per persoon wel 15 min. haha, het was een lange, maar goede avond! Het voelt echt gek om zo als groep af te sluiten en op te splitsen naar verschillende landen. We gaan in totaal naar 5 verschillenden landen: Brazilië, Zuid-Afrika, Filipijnen, Japan en Zwitserland.

Maandag 1 april vlieg ik om 16:00 met 5 anderen naar Brazilië. De eerste 3 weken gaan we helpen in de kerk in Sao Paulo en daarna gaan we 4 weken naar Rio de Janeiro. Het is nog onduidelijk wat we precies gaan doen, maar dat gaan we snel genoeg zien als we daar zijn. Het is een spannend avontuur en ik heb er veel zin in!

Terwijl ik dit weekend aan de tijd hier in Zuid-Afrika zat te denken, viel het me op dat sommige dingen echt anders zijn. Hier een paar leuke feitjes van Worcester:

-          Als je naar het winkelcentrum gaat zijn er mensen die je boodschappen in een tas doen en je karretje opruimen.

-          Er lopen volwassenen en kinderen langs de snelweg.

-          We hebben soms weken waar de stroom er dagelijks 7 uur afgaat.

-          Op YWAM zijn echt overal insecten (krekels en kakerlakken). In het klaslokaal, in de WC, in de wasbak etc.

-          De kokkinnen noem je hier ‘tante’

-          Je bent hier vrijwel nooit alleen, zelf als je buiten op het gras zit, komt er altijd wel een keer een kind naar je toe en kijken wat je aan het doen bent 😉

En als afsluiting nog een paar mooie foto’s van Worcester.

1. Tante Hannie:
    2 april 2019
    Lieve Salomé, een bijzondere en leerzame tijd heb je weer gehad in Zuid-Afrika.
    Een nieuwe plek in Brazilië, zeker spannend. Een mooie en gezegende tijd daar in Sao Paulo en Rio de Janeiro. Mooi om via je blog iets mee te kunnen maken.
    Liefs